WEBSTAR CREATIVE: Zgłoszenie w kategorii [C09] Kampania w serwisach społecznościowych

Logo akcji #OddajSerce

Projekt #OddajSerce to niestandardowa kampania promująca transplantację. Jako pierwsza w Polsce wykorzystała natywną funkcjonalność aplikacji Instagram, czyli pojawiające się na zdjęciu serce po jego „polubieniu”.

 

 Pomysł

Celem akcji było zwrócenie uwagi na temat transplantacji. Każdy mógł wykonać gest przekazania wirtualnego serca wykonując specjalne zdjęcie oraz tagując je specjalnym hasztagiem #OddajSerce / #GiveYourHeart, co pozwoliło organizatorom na monitorowanie treści oraz zasięgu kampanii.

Wspierający akcję oznaczali zdjęcia specjalnym hashtagiem

Dodatkowym elementem była specjalnie przygotowana aplikacja, która zbierała wszelkie zdjęcia oznaczone hasztagami akcji i tworzyła z nich wyjątkową, wirtualną mozaikę w kształcie serca. Każdy z użytkowników mógł wybrany puzzle udostępnić w swoich kanałach społecznościowych.

Specjalna aplikacja zbierała zdjęcia i tworzyła z nich mozaikę

Termin realizacji kampanii był ściśle związany z obchodami Ogólnopolskiego Dnia Transplantacji – to właśnie 26 stycznia nastąpiło rozpoczęcie działań, które trwały do 14 lutego (#OddajSerce w Walentynki we WrocLOVE).

Realizacja

Pierwszym etapem akcji było przygotowanie tutorialów video ukazujących jak wziąć udział w kampanii. Zostały one umieszczone na serwisie YouTube, Facebook oraz Instagram.

Przygotowane tutoriale wyjaśniały jak wziąć udział

 

Instrukcję umieszczono między innymi na Youtube

Kolejnym etapem było przygotowanie akcji eventowych w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu oraz zaproszenie do współpracy trójmiejskich blogerów. W akcji wzięli udział m.in autorzy blogów Nolife Style i Nerdy Cookin’

W akcję włączyli się trójmiejscy blogerzy

Następnym etapem było zainteresowanie akcją #OddajSerce dziennikarzy mediów ogólnopolskich, czego wynikiem były relacje z rozpoczęcia kampanii (TVP Info, TVP, Polsat, IAR), a także udział przedstawicieli kampanii w nadawanych na żywo audycjach telewizyjnych i radiowych (m. in. TVN24, Polskie Radio Czwórka).

Akcją zainteresowali się dziennikarze

Zasięg sumaryczny trzytygodniowej kampanii wg monitoringu Brand24 wyniósł ponad 5 mln, a w mediach pojawiło się ponad 700 informacji o realizowanej kampanii. Podczas trwania #OddajSerce stronę internetową dawca.pl odwiedziło ponad 36 000 użytkowników (ponad 150 000 odsłon). Uzyskany ekwiwalent finansowy wynosił ponad 380 000 zł.

Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem w social media

 

Zrealizowana w mediach społecznościowych kampania #OddajSerce została przygotowana wg. projektu agencji Projekt PR, na rzecz społecznej kampanii Dawca.pl promującej świadome dawstwo narządów, szpiku oraz krwi.

 

Oficjalna strona kampanii Dawca.pl

http://www.dawca.pl/

Podstrona z aplikacją agregującą zdjęcia:

https://www.dawca.pl/oddajserce

Film instruktażowy akcji:

WYDAWCA

Copyright © 2018 Dawca.pl